ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးအမ်ားအျပားရရိွနိုင္ပါသည္။ မိမိႏိုင္ငံ၏စနစ္ကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္လွ်က္ လိုအပ္ပါက ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ျပဳျပင္နိုင္ပါမည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုနွင့္တစ္ခု မတူညီမႈမ်ား၊ မတူညီရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းမ်ား၊ မတူညီမႈ၏ အက်ိဳးဆက္မ်ားကိုလည္း နားလည္သေဘာေပါက္ေစရန္ အေထာက္အကူျပဳပါသည္။ မည္သည့္သြင္ျပင္ လကၡဏာ မ်ားရိွပါက ေကာင္းမြန္ေသာအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈျဖစ္ျပီး မည္သည့္ခ်ဥ္းကပ္ပံုကိုက်င့္သံုးပါက မိမိ၏ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ားကို အေကာင္းဆံုးေဖၚေဆာင္နုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိျမင္လာနိုင္ပါသည္။ ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာေသာ ခ်ဥ္းကပ္ပံုတြင္ ႏုိင္ငံအမ်ား က်င့္သံုးလွ်က္ရိွေသာ အဖြဲ႔အစည္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္အခ်ိဳ႕ကိုေရြးခ်ယ္ျပီး တူညီမႈမ်ားႏွင့္ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားကို ဆန္းစစ္ပါသည္။ တူညီေသာသြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားကို ခြဲျခားေဖၚထုတ္နုိင္ေစမည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ႏွစ္ခုသုိ႔မဟုပ္ နွစ္ခုထက္ပို၍ ေရြးခ်ယ္လ်ွက္သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ အလိုရိွရာကိစၥရပ္မ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းစနစ္မ်ား၊ မူဝါဒမ်ားနွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ဆန္းစစ္ေလ့လာနိုင္ပါသည္။

          ျပည္သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ပံုစံမ်ားကို ျပဳျပင္ရန္ရိွေသာအခါ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားသို႔မဟုပ္ ယဥ္ေက်းမႈအရ မတူကြဲျပားမႈမ်ားျပားေနေသာအေျခအေနတြင္ ဤသို႔ေသာ စနစ္ျပင္ဆင္မႈမ်ိဳးလုပ္ေဆာင္ရမည့္အခါ ဤေလ့လာနည္းမွာ အထူတလည္အေထာက္အကူျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္းတြင္ တိုင္းရင္းသားဆိုင္ရာမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အဓိကသတိျပဳရမည့္အခ်က္မွာ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးတည္းရိွေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ေဖၚထုတ္က်င့္သံုးလွ်က္ရိွေသာ သေဘာတူညီခ်က္နွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ စီမံခန္႔ခြဲသည့္ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကို တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားျပာေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပံုတူက်င့္သံုးမိတတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလ်ာ့ခ်သည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္လည္း အလားတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလ်ာ့ခ်ျခင္းကို လုပ္ငန္းပိုင္သက္သက္အေနျဖင့္ မၾကာခဏ ေဆြးေႏြးေရးသားတတ္ ၾကေသာ္လည္း စင္စစ္နိုင္ငံအမ်ားအျပားတြင္ ဗဟိုအစိုးရႏွင့္ ေဝးကြာနုိင္ေသာအလားအလာ၊ တကြဲတျပားျဖစ္သြားနိုင္ေသာ အလားအလာ၊ တိုင္းရင္းသားပဋိပကၡျဖစ္ပြားနိုင္သည့္ အႏၱရာယ္တို႔ကို ေထာက္ရႈ႕လ်က္ ဂရုတစိုက္ ခ်ိန္ဆေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။
            ဤေနရာတြင္ အျခားအေရးပါေသာအေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္မွာ အဂတိလိုက္စားမႈျဖစ္သည္။ အဂတိလိုက္စားမႈကို သီးျခားရႈျမင္ျခင္းမျပဳဘဲ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ထိေရာက္တြင္က်ယ္ေသာ ျပည္သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ျဖစ္ေစမည့္ ေရရွည္တည္တန္႔နိုင္ေသာ စြမ္းေဆာင္ရည္တည္ေဆာက္ေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းအဆင့္အသီးသီး ေဆာင္ရြက္နိုင္မႈအေျခအေန အတြင္းသို႔ ထည့္သြင္းရႈ႕ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင့္ ဖြံ႕ျဖိဳးေရးခ်ိတ္ဆက္ပံုကို လြန္ခဲ့ေသာ နွစ္မ်ားအတြင္းပိုမို၍ နားလည္သေဘာက္ေပါက္လာၾကသည္ႏွင့္အမွ် အဂတိလိုက္စားမႈသည္ ၾကီးမားေသာျပႆနားျဖစ္ေၾကာင္း နိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳလာၾကျခင္းမွာ မွတ္သားဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ က်င့္ဝတ္ပိုင္းႏွင့္ ဥပေဒပိုင္းထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည့္ အေၾကာင္းအ ခ်က္မ်ားအျပင္ အဂတိလိုက္စားမႈသည္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ထိေရာက္ေရးကို ပ်က္ျပားေစေၾကာင္း၊ အရင္းအျမစ္မ်ား ခြဲေဝသတ္မွတ္ေပးရာတြင္လည္း ထိေရာက္တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ေဆာင္နိုင္သူမ်ားထံ မေရာက္ရိွေတာ့ဘဲ ရိုးသားမႈကင္းမဲ့သူမ်ား က ရယူသြားၾကေၾကာင္း၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆင္းရဲသားမ်ားကို အထိခို္က္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္းခိုင္မာေသာ အေထာက္အထားမ်ား ကို သိပၸံနည္းျဖင့္ေဖၚထုတ္ေတြ႕ရိွထားျပီးျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီထြန္းကားေရး ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလ်ာ့ခ်ေရး၊ ဖဒရယ္စနစ္က်င့္ သံုးေရး တြင္က်ယ္စြာေဆာင္ရြက္ရန္ နိုင္ငံေရးနွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို အသြင္ေျပာင္းလဲေရး ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ နိဳင္ငံတနိုင္ငံတြင္ ယင္းသို႔ျဖစ္ပြားမည္ဆိုပါက အေျခအေနလြန္စြာဆိုးရြားသြားနိုင္ပါသည္။
            ကမၻာတစ္ဝန္း နိုင္ငံေရးနွင့္ အုခ်ဳပ္ေရးစနစ္မ်ားကို ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာရာတြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈမွာ မ႑ိဳင္ေလးရပ္အေပၚ အေျချပဳသည္ဟု ပညာရွင္မ်ားသေဘာတူညီၾကပါသည္။ ယင္းမ႑ိဳင္ေလးရပ္မွာ တာဝန္ခံမႈ (accountability)၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ (transparency)၊ ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းသိရိွနိုင္မႈ ( predicatability) ႏွင့္ ပါဝင္ေဆာင္္ရြက္မႈ ( participation) တို႔ျဖစ္ပါသည္။ တာဝန္ခံမႈ (accountability) မွာ အစိုးရအရာရိွမ်ားအေနျဖင့္ ၄င္းတို႔၏လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအ တြက္ တာဝန္ယူေစနိုင္ေသာ စြမ္းရည္ရိွျခင္းကိုဆိုလိုပါသည္။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ( transparency) ဆိုသည္မွာ ကုန္က်စရိတ္ အနည္းငယ္မျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလုပ္မ်ားကို ရယူနုိင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းသိရိွနိဳင္မႈ (predictavility) ျဖစ္ေစရန္ အဓိကအားျဖင့္ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ား ရွင္းလင္းျပီး မွန္းဆသိရိွျခင္း လိုက္နာေစေရ တျဖည္းညီထိေရာက္စြာ အေရးယူေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ ရိွရပါမည္။ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈ (participation) ရိွျခင္းအားျဖင့္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ အခ်က္အလက္မ်ားရိွျပီး နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏လုပ္ေဆာင္မႈအေပၚ ပကတိရိွတရားနွင့္ကိုက္ညီေစေရး စစ္ေဆးေပးနိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ မ႑ိဳင္တစ္ခုခုမရိွပါက အျခားမ႑ိဳင္မ်ားပါ ယိုင္လဲသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳရန္အထူးလိုအပ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ မ႑ိဳင္အားလံုးလိုအပ္ေသာ္လည္း အျခားမ႑ိဳင္ႏွင့္ကင္း၍ လံုေလာက္မႈမရိွဟု ဆိုရပါမည္။ ဥပမာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအပိုင္းပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရိွဘဲ ေလ်ွာ့ဝွက္လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ပတ္ဝန္း က်င္တြင္ တာဝန္ခံမႈမွာ အႏွစ္သာရမရိွနိုင္ပါ။ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းမသိရိွနိုင္ပါက တာဝန္ခံမႈမွာလည္း အဓိပၸါယ္ ကင္းမဲ့ေနမည္သာျဖစ္ပါသည္။ မ႑ိဳင္ေလးရပ္လံုးခိုင္မာျပီး အျပန္အလွန္ဆက္စပ္လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရိွမွသာ ခိုင္မာေသာျပည္သူ႔စီမံခန္႔ခြဲမႈကို ေအာင္ျမင္စြာေဖၚေဆာင္နုိင္ပါမည္။ ထိုအျပင္ယင္းအယူအဆမ်ားကို လက္ခံထားရံုမွ်ျဖင့္ အဆံုးမသတ္ေစဘဲ သက္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းနယ္ပယ္အားလံုးတြင္ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးနိုင္ရန္ေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ ဥပမာ တာဝန္ခံမႈအယူအဆကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးႏိုင္ရန္ မည္သူက မည္သူ႔ထံမည္သည့္အတြက္ တာဝန္ခံရမည္ဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္လိုအပ္ပါသည္။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရိွသည္ဆိုလ်က္ အတြင္းေရးေလ်ာ့ဝွက္ရန္လိုအပ္ခ်က္၊ တဦးခ်င္းလြတ္လပ္ လံုျခံဳမႈဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုထိပါမည္ဆိုလွ်င္လည္း ျပႆနာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ လုပ္ငန္းထိေရာက္တြင္က်ယ္မည္မဟုတ္၊ သို႔မဟုတ္ အဂတိလိုက္စားလိမ့္မည္ဟု အျပည့္အဝၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းသိရိွျခင္းမွာလည္း ထိုမွ်နွင့္ရပ္တန္႔ေနမည္ဆိုပါက မည္သည့္အက်ိဳးေက်းဇူးမွ် ေလာက္ေလာက္လားလားရရိွနိုင္မည္မဟုပ္ပါ။ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈမွာလည္းအရာရာတိုင္းတြင္ အားလံုးတဦးမက်န္ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရန္မွာ ျဖစ္နိုင္ေသာကိစၥမဟုပ္ပါ။ သို႔ရာတြင္နိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားျဖည့္ဆည္းေပးေရး အစီအစဥ္ေရးဆြဲႏိုင္ရန္လည္းေကာင္း ပုဂၢလိကက႑အေနျဖင့္ ထုတ္လုပ္မႈ၊ ေစ်းကြက္ရွာေဖြမႈနွင့္ ရင္းႏီွးျမွဳပ္နံမႈ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရာတြင္ လမ္းညြန္အျဖစ္အသံုးျပဳနိုင္ရန္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ကို ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းသိရိွရန္ႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ေရွ႕ကေနာက္ညီစြာ က်င့္သံုးရန္လိုအပ္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑၊ ဥပေဒျပဳက႑ႏွင့္ ျပည္သူတို႔မွာ သတင္းအခ်က္အလက္ျပည့္စံုစြာ ရရိွၾကေစရန္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာရိွမႈ မျဖစ္မေနလိုအပ္ပါသည္။ လုပ္ပိုင္ခြင္ရိွေသာ ဥပေဒျပဳဝန္ထမ္းမ်ားနွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည္ဝျပီး သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ လူထုဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမီဒီယာတို႔က ပံုမွန္စီစစ္ျဖည့္ဆည္းေပးနုိင္ပါသည္။ ျပည္သူ႔မူဝါဒမ်ားနွင့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားကို ထိေရာက္တြင္က်ယ္စြာေရးဆြဲႏိုင္ရန္ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ အခြင့္အေရးဟု ယူဆနိုင္ပါသည္။ တခ်ိန္တည္းမွာ ျပင္ပမွပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း ဥပမာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္း ထိေရာက္တြင္က်ယ္မႈကိုေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆး ျခင္းႏွင့္ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားအ သံုးျပဳသူမ်ားက တုန္႔ျပန္ေျပာၾကားျခင္းမ်ားသည္ အလြန္အေထာက္ အကူျပဳပါသည္။ တာဝန္ခံမႈမွာ ျပည္သူ႕ရန္ပံုေငြမ်ားကို အသံုးျပဳမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း၊ ယင္းသို႔သံုးစြဲျခင္း၏ ထြက္ေပၚရလဒ္မ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း အထူးလိုအပ္ပါသည္။
          အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့သည့္အတိုင္း က႑အားလံုးလိုအပ္ျပီး တခုအေပၚတခု မွီခိုေနေသာ္လည္း တာဝန္ခံမႈမွာ အထူးသျဖင့္ အေရးၾကီးပါသည္။ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ ၄င္းတို႔၏လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို မည္သို႔အသံုးျပဳေၾကာင္း၊ ျပည္သူပိုင္အရင္းအျမစ္မ်ားကို မည္သည့္ေနရာတြင္အသံုးျပဳေၾကာင္း မည္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္ နိုင္ေၾကာင္း ေမးခြန္းမ်ားကို အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္၍ ပံုမွန္ေျဖၾကားေပးရန္ သတ္မွတ္ခ်က္ထားရိွရပါမည္။ ထို႔အျပင္ ျပည္သူ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႔အစည္း၏လုပ္ေဆာင္မႈအက်ိဳးဆက္မ်ားမွာ ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းသိရိွနိုင္ျပီး အဓိပၸါယ္ရိွရန္လိုအပ္ပါသည္။ တာဝန္ခံမႈနွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ခ်ဥ္းကပ္ပံုမ်ားအား ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈအသံုးျပဳသူမ်ား (ႏိုင္ငံသားမ်ား) က တံုျပန္ေျပာၾကားျခင္းကဲ့သို႔ေသာ ျပင္ပမွတာဝန္ခံမႈျဖင့္ ျဖည့္ဘက္ျဖစ္ေစရန္ျဖစ္ပါသည္။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလွ်ာ့ခ်ေရး သို႔မဟုတ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈအပိုင္းကို လြတ္လပ္စြာဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပးျခင္းမ်ား တိုးျမွင့္လုပ္ေဆာင္ရန္ အထူးအေရးၾကီးပါသည္။ အထူးသျဖင့္ပိုမို ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာနယ္ေျမေဒသမ်ား၊ ျပည္သူလူထုအုပ္စုမ်ားအတြက္ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ရယူနိုင္မႈက်ဆင္းျခင္း၊ အရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းသြားျခင္းမ်ား မျဖစ္ေစရန္ အျပန္အလွန္ထိးန္းညိွျခင္းမ်ား လိုအပ္ပါသည္။
          အုပ္ခ်ဳပ္မႈ မူေလးရပ္မွာ အူအားျဖင့္ ေနရာေဒသမေရြး က်င့္သံုးႏိုင္ပါသည္။ မည္သည့္ေနရာေဒသမဆို ယင္းတို႔ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚရာတြင္ ႏိုင္ငံအလိုက္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းသိသာပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္မ်ားႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာနုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈစြမ္းေဆာင္ရည္ ပကတိအရိွတရားမ်ားအေပၚ အခိုင္အမာအေျခခံရမည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။ ကမၻာတစ္ဝွမ္း နယ္ေျမေဒသမေရြး မွန္ကန္သည္ဟုဆိုေသာ နမူနာပံုစံမ်ား သုိ႔မဟုတ္ တစ္ကမၻာလံုးနွင့္အက်ံဳးဝင္သည့္ အေကာင္းဆံုးလုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကို တိုက္ရိုက္က်င့္သံုးမည့္အစား ျပည္ပတြင္ေဖၚထုတ္ထားသည့္ ျပည္သူစီမံခန္႔ခြဲေရးဆိုင္ရာ မည္သည့္ဆန္းသစ္တီြထြင္မႈကိုမဆို နယ္ေျမေဒသ အေျခအေနႏွင့္ခ်ိန္ထိုးလ်က္ ဂရုတစိုက္သံုးသပ္ျပီး ပယ္သင့္က ပယ္ရပါသည္။ လက္ခံက်င့္သံုးသင့္က က်င့္သံုးရပါသည္။ လိုက္ေလ်ာညီေထြျပဳျပင္သင့္က ျပဳျပင္ရပါသည္။ ဤေနရာတြင္ လုပ္ေဆာင္မည့္အစီအမံမ်ားသည္ အဖြဲ႔အစည္းစနစ္ပိုင္း မူေဘာင္၊ ရရိွနိုင္ေသာ အရင္းအျမစ္မ်ားႏွင့္ မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ကိုက္ညီေၾကာင္းေဖၚထုတ္ရန္ အထူးအေရးၾကီးပါသည္။ အဖြဲ႔အစည္းစနစ္ပိုင္းအေျခအေနကို အကဲျဖတ္ရန္ မလြယ္ကူဘဲ ခက္ခဲရျခင္းမွာ အလြတ္သေဘာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားနွင့္ စံႏႈန္းမ်ား အမ်ားအျပားရိွေနတတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖင့္ တရားဝင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားမွာ ခိုင္မာျပီး စုစည္းညီညြတ္မႈရိွသည္ဟု အေပၚယံေတြ႔ျမင္ေနရေသာ္လည္း စင္စစ္အစိုးရ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္မႈ အားနည္းျခင္း၊ အဂတိလိုက္စားမႈ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနျခင္း၊ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားမလံုေလာက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါသည္။
          တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ တရားဝင္ထုတ္ျပန္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားနွင့္ ျပဌာန္းမထားဘဲ အလြတ္သေဘာလိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွစ္ရပ္လံုးမွာ အေရးပါမႈအသီးသီးရိွၾကျခင္းေၾကာင့္ နည္းပညာပိုင္းသက္သက္ လုပ္ေဆာင္သည့္ အစီအမံမ်ားမွာ သိျမင္ရန္ခက္ခဲေသာ ျပဌာန္းမထားသည့္ အလြတ္သေဘာစည္းမ်ဥ္းမ်ား မက္လံုးမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္မည္ဆိုလွ်င္ မေအာင္မျမင္ျဖစ္ရတတ္ေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအမ်ားအျပားရိွေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ ဤအႏၱရာယ္ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ရတတ္သည္။ ဗဟိုအဆင့္မွ ေရးဆြဲခ်မွတ္လိုက္ေသာ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ား တြင္ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး သို႔မဟတ္ ယဥ္ေက်းမႈပတ္ဝန္းက်င္မွ ျပဌာန္းမထားသည့္ အလြတ္သေဘာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ထည့္သြင္းမစဥ္းစားထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလ်ာ့ခ်ျခင္းႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ အစီအစဥ္မ်ားသည္ ဤေနရာတြင္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳနိုင္ပါသည္။ အဓိက အေရးပါေသာျပဌာန္းမထားသည့္ အလြတ္သေဘာစည္းမ်ဥ္းမ်ား ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ပ်က္ကြက္ပါက အုပ္ခ်ဳပ္မႈျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတစ္ရပ္လံုး ပ်က္ျပားသြားႏိုင္ပါသည္။
          ထို႔အျပင္ ေရရွည္တည္တ့ံေသာ အဖြဲ႔အစည္းစနစ္ပိုင္း အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစရန္ အခ်ိန္မ်ားစြာယူရတတ္ေၾကာင္းႏွင့္ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ မက္လံုးမ်ားကိုပါ ေျပာင္းလဲႏိုင္မွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ဖြယ္ရာရိွေၾကာင္း သတိမူသင့္ပါသည္။ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းစနစ္မ်ားကိုျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရံုမွ်ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းျပဳမူေဆာင္ရြက္ပံု မ်ားေျပာင္းလဲသြားမည္ မဟုတ္ပါ။ ဥပမာ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္ တစ္ရပ္ဖြဲ႔စည္းရံုမွ်ျဖင့္ အစိုးရဝန္ထမ္း အရာရိွမ်ား က်င့္ဝတ္ခိုင္မာမႈတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစမည္မဟုတ္ေသးဘဲ ဆုေပးဒဏ္ေပးမူေဘာင္ကိုပါ ေျပာင္းလဲေပးရန္လို အပ္ပါသည္။ ဤရည္ရြယ္ခ်က္ေအာင္ျမင္ရန္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္း စြမ္းေဆာင္ရည္တည္ေဆာက္ေရးသည္ အခ်က္အခ်ာက႑မွ ပါဝင္သည္။ အထူးအေရးၾကီးေသာ အပိုင္းေလးပိုင္းရိွပါသည္။ စနစ္ပိုင္းဖြံ႔ျဖိဳးေရး၊ အဖြဲ႔အစည္းပိုင္းဖြံ႔ျဖိဳးေရး၊ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္နည္းပညာ (အိုင္တီ) ဖြံ႔ျဖိဳးေရးတို႔ျဖစ္ပါသည္။ စနစ္ပိုင္းဖြံ႔ျဖိဳးေရးမွာ ပိုမိုထိေရာက္တြင္က်ယ္ေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ မက္လံုးမ်ားခ်မွတ္ထားရိွေရး ျဖစ္ပါသည္။ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ကုန္က်သည့္စရိတ္မ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းျခင္းျဖင့္ တိုင္းတာႏိုင္ပါသည္။ အဖြဲ႔အစည္းပိုင္းဖြံ႔ျဖိဳးေရးမွာ ပိုမိုထိေရာက္ တြင္က်ယ္ေသာ ယင္းစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္အညီ အဖြဲ႔အစည္း၏ဖြဲ႔စည္းပံုကို လိုက္ေလ်ာညီေထြျပင္ဆင္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ တာဝန္မ်ားကို ေၾကာင္းက်ိဳးဆီေလ်ာ္ေစရန္ ျပင္ဆင္ျခင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးမွာ စြမ္းေဆာင္ရည္ တည္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ျပီး က႑အလိုက္ သက္ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားရရိွေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။ သတင္းအခ်က္အလက္နည္း ပညာ (အိုင္တီ) ဖြံ႔ျဖိဳးေရးမွာ အခ်ဳပ္ေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ပံ့ပိုးေပးရန္ လံုေလာက္ေသာ ပစၥည္းကိရိယာႏွင့္ ပရိုဂရမ္ ေဆာဖ္ဝဲမ်ား တည္ေဆာက္ထားရိွျခင္းျဖစ္ပါသည္။
          စြမ္းေဆာင္ရည္တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ျခင္းမ်ားကို အဓိကက႑တရပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါမည္။ ထိေရာက္ေသာ စည္းမ်ဥ္းထိမ္းခ်ဳပ္သည့္ စနစ္ရိွျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးသားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ဖြံ႔ျဖိဳးေရးႏွင့္ မွ်တမႈတို႔ကို နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ပါသည္။ ပစၥည္းပိုင္ဆိုင္ခြင္မ်ားကို သတ္မွတ္ေပးျပီး မလိုလားအပ္ ေသာတရားစြဲဆိုမႈမ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ျပိဳင္ဆိုင္မႈအားေကာင္းေစျခင္း ေစ်းကြက္၏ခ်ိဳ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္ မ်ားကို ျပင္ဆင္ေပးျခင္း၊ ထိေရာက္တြင္က်ယ္ျပီး သေဘာညီမွ်မႈရိွေသာ လူမႈေရးႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္မူဝါဒမ်ားကို အားေပးျမွင့္တင္ျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါမည္။ စည္းမ်ဥ္းခ်မွတ္ေရးမွာ အေရးၾကီးေသာ္လည္း အလြန္အကၽြံစည္းမ်ဥ္း ခ်မွတ္ပါက အထူးသျဖင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရိွဘဲ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းလြတ္ အေရးယူျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ပါက စီးပြားေရးတခုလံုး အတြင္း လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ကုန္က်စရိတ္မ်ား ျမင့္တက္လာျပီး အဂတိလိုက္စားမႈကဲ့သို႔ေသာ မေကာင္းသည့္သက္ေရာက္ မႈမ်ား ရိွလာနိုင္ပါသည္။
          စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္သည့္ နယ္ပယ္မ်ားမွာ အဓိကအားျဖင့္ သံုးမ်ိဳးရိွပါသည္။ စီးပြားေရးဆိုင္ရာစည္းမ်ဥ္းမ်ားမွာ ေစ်းကြက္အေပၚတိုက္ရိုက္သက္ေရာက္မႈရိွပါသည္။ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ျခင္း၊ ျပိဳင္ဆိုင္ျခင္း၊ ေစ်းကြက္တြင္ဝင္ေရာက္ျခင္းဆိုင္ ရာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ လူမႈေရးဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားမွာ က်န္းမာေရး၊ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္၊ လူမႈေရးသင့္ျမတ္စည္းလံုးမႈကဲ့သို႔ေသာ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင္ေရွာက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ ရာစည္းမ်ဥ္းမ်ားမွာ အစိုးရမ်ားအေနျဖင့္ျဖစ္ရပ္တစ္ခုခ်င္းတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အညီ ၾကားဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဖယ္ဒရယ္စနစ္တြင္ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ျခင္းမွာ အဆင့္အသီးသီး ရိိွ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမ်ားလုပ္ေဆာင္ရသည့္ အဓိကလုပ္ငန္းျဖစ္ပါသည္။ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔အေနျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရသည့္ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ေရးလုပ္ငန္းမွာ ႏွစ္မ်ိဳးရိွပါသည္။ ကိုယ္တိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအယူအဆျဖင့္ သီးျခားလြတ္လပ္စြာ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္သည့္ အစီအစဥ္မွ လုပ္ပိုင္ခြင့္လႊဲအပ္လာသည့္အေပၚ အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။ လိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္း၊ ေျမအသံုးျပဳမႈ၊ အေဆာက္အအံုေဆာက္ လုပ္ေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ား စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈကို တာဝန္ခံေရးအာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ရန္ ျပင္ပမွ စစ္ေဆးမႈ မ်ားရိွရပါမည္။ ဦးစြာ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမွ ျပန္သုံးသပ္နိုင္ပါသည္။ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမွ ျပန္သံုးသပ္ျခင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အပိုင္းမွ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို စိန္ေခၚရန္ႏွင့္ ကုစားမႈရယူရန္ အဓိကလမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမွျပန္ လည္သံုးသပ္ျခင္းတြင္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား သို႔မဟုပ္ ျပဌာန္းဥပေဒပါ တာဝန္မ်ားကို ခ်ိဳးေဖါက္ျခင္းရိွမရိွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္းမွ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈသည္ ဥပေဒႏွင့္ ကင္းလြတ္ျခင္း ရိွမရိွ၊ ထင္သလိုလုပ္ျခင္းဟုပ္မဟုတ္ စသည့္ကိစၥရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး အက်ံဳးဝင္ပါသည္။ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမွ ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း အျပင္ အစိုးရအဖြဲ႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို စိန္ေခၚလိုပါက ျပစ္မႈေၾကာင္းျဖင့္ တရားစြဲဆိုျခင္း၊ နစ္နာေၾကးေတာင္းခံျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္၍ ကုစားမႈရရိွရန္ ေလ်ွာက္ထားျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္နိုင္ပါသည္။
          စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ရာတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဝိေရာဓိမ်ား ျဖစ္ေပၚလာနုိင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဖၚျပရမည္သာျဖစ္ပါ သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ ဗဟိုအဆင့္အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ဦးတည္ခ်က္မ်ားအၾကား ဝိေရာဓိျဖစ္နိုင္ပါ သည္။ ဥပမာ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားသည္ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈအပိုင္း ခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္ မႈ၊ လုပ္ငန္းပိုင္းရည္မွန္းခ်က္တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အျပင္နုိင္ငံေတာ္အဆင့္တြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလ်ာ့ခ်ထားေသာ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား (သို႔မဟုတ္ ေရြးခ်ယ္လိုေသာ နည္းလမ္းမ်ား) အၾကား ဆန္႔က်င္မႈမ်ား ရိွလာနိုင္ပါသည္။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး သဘာဝသယံဇာတအသံုးျပဳမႈ၊ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး၊ ျပည္သူ႔အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး သို႔မဟုတ္ လူနည္းစုမ်ားကို အကာအ ကြယ္ေပးေရးကဲ့သုိ႔ေသာ တနိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာျဖင့္ စံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္ခြဲေဝေပးျခင္း (devolution)၊ ျပည္နယ္အဆင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ (subnational autonomy) တို႔နွင့္ ဆန္က်င္ေနနိုင္ပါသည္။
          တခ်ိန္တည္းမွာပင္ျပင္ပမွ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ မပါဝင္ပါကလည္း စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ျခင္းမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေအာင္ျမင္ဘဲ ရိွတတ္ပါသည္။ ဥပမာ ျပည္သူ႔အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ေျမအသံုးျပဳမႈ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကဲ့ သို႔ေသာ နယ္ပယ္မ်ားႏွင့္ အျခားျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာေစရန္အေရးယူနိုင္ သည့္ စြမ္းေဆာင္ရည္အားနည္းပါက အေရးပါေသာစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာနိုင္ပါသည္။ ဘ႑ာေရး က႑တြင္ အလားတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဘဏ္လုပ္ငန္းဥပေဒမ်ား သို႔မဟုတ္ ေငြရင္းႏွီေစ်းကြက္စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို လိုက္နာေစရန္ အေရးယူမႈအားနည္းပါက စည္းမ်ဥ္းစနစ္မ်ားျပိဳလဲျပီး စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ နိုင္ငံေရးျပႆနာၾကီးမ်ား ေပၚေပါက္လာနိုင္ပါ သည္။ ထို႔အျပင္ထိေရာက္တြင္က်ယ္ေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားမရိွပါက တာဝန္ခံမႈကိုလည္း ထိခိုင္ေစနုိင္ပါသည္။ ထိေရာက္တြင္ က်ယ္ေသာစည္းမ်ဥ္းမ်ားလိုအပ္သည္မွန္ေသာ္လည္း စည္းမ်ဥ္းမ်ားရိွရံုျဖင့္ မလံုေလာက္ေသးပါ။ စည္းမ်ဥ္းမ်ားမ်ားျပားေနျပီး အထူးသျဖင့္ အခ်ိဳ႕စည္းမ်ဥ္းမ်ားမွာ အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္မႈမရိွလ်ွင္ အက်ိဳးယုတ္နိုင္ပါသည္။ ႏိုင္ငံသားမ်ားမွာ ေအာက္ေျခအ ဆင့္အရာရိွမ်ား၏ လက္ခုပ္ထဲမွ ေရသဖြယ္ျဖစ္ရျပီး အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာနိုင္ပါသည္။ စင္စစ္ စည္းမ်ဥ္းသတ္ မွတ္ရာတြင္ ဦးတည္ခ်က္မွာ ျပည္္သူ႔ဝန္ထမ္း အနွစ္သာရတန္ဖိုးမ်ားျဖစ္ေသာ ဘက္မလိုက္မႈ၊ ဥပေဒႏွင့္အညီေဆာင္ရြက္မႈ၊ အက်င္စာရိတၱခိုင္မာမႈတို႔ကို စြဲကိုင္လွ်က္ အစိုးရဝန္ထမ္းအရာရိွမ်ားအေနျဖင့္ ျပဳမူက်င့္ၾကံေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဟု ျပည္သူ႔ဝန္ ထမ္းနွင့္နိုင္ငံသားမ်ားအၾကား တူညီေသာ နားလည္သေဘာေပါက္မႈရိွသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္တရပ္ဖန္တီးနိုင္ရန္ ျဖစ္သင့္ပါသည္။ က်င့္ဝတ္ခိုင္မာမႈ မူေဘာင္ထားရိွျခင္းျဖင့္ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း၏ အျပဳအမူမွာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ားနွင့္ ကိုက္္ညီရံုမွ်မက ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းအမ်ားအေပၚ ယံုၾကည္စိတ္ခ်နိုင္ရန္၊ နိုင္ငံသားမ်ားဥပေဒနွင့္အညီ ဘက္မလိုက္ေသာ ဆက္ဆံမႈ ရရိွရန္၊ ျပည္သူ႔အရင္းအျမစ္မ်ားကို စနစ္တက်အသံုးျပဳရန္ ေဆာင္ရြက္နိုင္ပါမည္။ ပြင့္လင္းျမင္ သာမႈရိွျခင္းမွာ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းမ်ား က်င့္ဝတ္နွင့္အညီ လုပ္ေဆာင္နိုင္သည့္ အဓိကနည္းလမ္းတရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူက စစ္ေဆးၾကည့္ရႈႏုိင္ရန္ႏွင္ ကုစားနိုင္ရန္ အစီအမံမ်ားရိွရပါမည္။ ဤေနရာတြင္ အခ်က္အခ်ာေနရာမွ ပါဝင္ရမည့္အဖြဲ႔အစည္း မ်ားမွာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းေကာ္မရွင္မ်ား၊ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရံုးစသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈက႑တြင္ က်င့္ဝတ္ခိုင္မာ မႈ အေျခအေနကို ယင္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ပံုမွန္ေလ့လာျပီး သံုးသတ္ခ်က္မ်ားထုတ္ျပန္သင့္ပါသည္။

on Tuesday, November 1, 2016

0 comments

Post a Comment